Målret din kommunikation med Google Ads og spar annoncekroner

Målret din kommunikation med Google Ads og spar annoncekroner

Sponsoreret artikel

Hvad ville du sige til, at kunne målrette din kommunikation på Google til folk der søger efter noget der har en sammenhæng med din webshops produkter? Når du målretter din markedsføring kan du spare eventuelt annoncekroner og derudover vil du måske opnå flere konverteringer, fordi du viser dit indhold der er relevant for brugeren.  Forestil dig, at du er webshopejer, som sælger bluser i bomuld. Her vil det være oplagt for dig, at lave annoncer, som er målrettet efter dette. Dine kunder vil nemlig ofte laver søgninger som ”bluse bomuld kvinder”, når de er på udkig efter en ny bluse. Når du ved hvad dine kunder søger efter, er det altså nemmere at målrette dine annoncer til dem. Du ved fra overstående, at dine kunder ofte vil søge efter noget kønsbestemt, materiale og eventuelt farve. Det skal du udnytte i dine Google Ads annoncer!

Når du gør som ovenstående vil du opleve at din kommunikation til målgruppen blive mere præcis – det avler mere effektiv markedsføring og højst sandsynligt flere konverteringer.

Hvis du ikke ved hvordan Google Ads fungere kan du læse mere nedenfor eller kontakte et Google Ads bureau.

I Google Ads findes der mange forskellige kampagnetyper heriblandt Google Smart Shopping, display og søgeannoncer. Det er søgeannoncer du i dag skal have styr på, så du i fremtiden kan målrette din kommunikation og spare annoncekroner.

Google tilbyder derudover også retargeting. Retargeting annoncer anbefales også til webshops fordi du målretter dine annoncer til folk som allerede har besøgt din webshop. Det er en meget effektiv måde at skabe konverteringer på og er altså også en god metode til at få meget ud af dine annoncekroner og derved spare penge.

Søgeannoncer kender du højst sandsynligt allerede. Søgeannoncerne også kaldet search ads, er ofte lavet til at komme frem, når folk søger med et bestemt ord eller sætninger på Google. Hvis du sælger bluser i bomuld vil det altså være fornuftige ord at vælge til sine søgeannoncer. Hvis du vælger at lave en søgekampagne i Google Ads, skal du lave en overskrift og tekst nedenunder. Her er det en god ide at skrive gode tekster og overskrifter som fanger brugeren på Google. Derudover skal det selvfølgelig også være sigende for hvad du annoncere for.

Flere virksomheder outsourcer allerede deres marketing aktiviteter til specialister. Som er helt forståeligt. Marketing kræver nemlig specialister, uanset om det er seo, Google Ads eller annoncering på sociale medier. Fordelen ved at vælge et digitalt marketing bureau er, at du får et samarbejde med folk passionerede mennesker, som ikke laver andet end digital markedsføring. Det resulterer altså i skarp markedsføring, som kan betale sig økonomisk samtidig med at det giver højere omsætning til din forretning.

 

admin-istratoren